El dissabte passat gaudírem de tota l'energia dels Moviments de Renovació Pedagògica amb un bon ambient educatiu. Va ser a la IX Escola d'Hivern que els col·lectius del MRP de Castelló dedicaren a l'animació lectora.
Amb la màxima d'Einstein "Si m'emocione, capte idees" plantejàrem una sessió maratoniana de 5 hores en la que veièrem l'estructura i metodologia d'un taller de dramatització-teatre a partir dels eixos de "Els conflictes són interessants i són l'essència del teatre" i la dramatització a partir de textos poètics. Les parts de la sessió varen ser les següents:
a. Trencament de gel. Per tal de motivar els destinataris envers els plantejaments d'aquesta sessió de reflexió sobre la utilització de les tècniques dramàtiques en l'aula vàrem posar en pràctica algunes activitats tipus la "pedagogia de la situació" (de l'ací i ara, veure Gisele Barret), de desenvolupament de la "competència per a la convivència" (veure Manuel Delgado), de les "habilitats socials" (veure Mari Carme Boqué) o de "ludolingüística" (veure Daniel Cassany, Marius Serra i "Dels jocs de llengua al text poètic").
b. Escalfament. Per definir els elements bàsics del taller com són el concepte de "Dramatització" (veure Tomás Motos), la "tècnica de la mescla" (veure Georges Laférrire) o "les interaccions flexibles" férem algunes pràctiques participatives.
c. Focus-Dramatització. Les activitats de dramatització se centraren al voltant dels conflictes i dels agents de tota acció teatral com són els "protagonistes / antagonistes / trànsfugues". A més, també posàrem en pràctica els processos d'anàlisi i dramatització del poema "No volveré a ser joven" de Gil de Biedma.
d. Retroacció. Com a via per a la reflexió o feedback tant necessari per a les classes inspirades en la pedagogia lúdica plantejàrem un reflexió sobre els estils de professorat en tant que talleristes de dramatització-teatre i una imatge mental sobre com em veig a mi mateix intentant millorar la meua pràctica educativa.
Amb la màxima d'Einstein "Si m'emocione, capte idees" plantejàrem una sessió maratoniana de 5 hores en la que veièrem l'estructura i metodologia d'un taller de dramatització-teatre a partir dels eixos de "Els conflictes són interessants i són l'essència del teatre" i la dramatització a partir de textos poètics. Les parts de la sessió varen ser les següents:
a. Trencament de gel. Per tal de motivar els destinataris envers els plantejaments d'aquesta sessió de reflexió sobre la utilització de les tècniques dramàtiques en l'aula vàrem posar en pràctica algunes activitats tipus la "pedagogia de la situació" (de l'ací i ara, veure Gisele Barret), de desenvolupament de la "competència per a la convivència" (veure Manuel Delgado), de les "habilitats socials" (veure Mari Carme Boqué) o de "ludolingüística" (veure Daniel Cassany, Marius Serra i "Dels jocs de llengua al text poètic").
b. Escalfament. Per definir els elements bàsics del taller com són el concepte de "Dramatització" (veure Tomás Motos), la "tècnica de la mescla" (veure Georges Laférrire) o "les interaccions flexibles" férem algunes pràctiques participatives.
c. Focus-Dramatització. Les activitats de dramatització se centraren al voltant dels conflictes i dels agents de tota acció teatral com són els "protagonistes / antagonistes / trànsfugues". A més, també posàrem en pràctica els processos d'anàlisi i dramatització del poema "No volveré a ser joven" de Gil de Biedma.
d. Retroacció. Com a via per a la reflexió o feedback tant necessari per a les classes inspirades en la pedagogia lúdica plantejàrem un reflexió sobre els estils de professorat en tant que talleristes de dramatització-teatre i una imatge mental sobre com em veig a mi mateix intentant millorar la meua pràctica educativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada