L'altra nit ens reunírem un grup de gent de teatre interessats pel teatre en l'educació per debatre amb Jorge Picó sobre aquests temes. La sessió va ser molt interessant: començà Tomás Motos fent un retrat del personatge des dels inicis quan sent estudiant d'art dramàtic va participar com a model per al llibre que ell coordinava sobre expressió corporal. O explicant la disposició a participar en qualsevol projecte de teatre en l'educació que li demanàrem: professor en el Postgrau de Teatre en l'Educació, elaboració d'un article per a un numero sobre la dramatització amb públic jove, o el pròleg per a El sopar dels idiotes on s'analitza la situació del teatre francés contemporani.
A continuació Jorge començà tímidament a parlar de la seua experiència en el món del teatre i la formació actoral. Els temes essencials del teatre en l'educació anaven apareguent fluidament com en una conversa: la necessitat de mestres, el teatre com art del col·lectiu (Jorge se sentia deutor d'aquells que l'acompanyaven ja que li havien ajudat a ser qui és), el teatre com a repte de posar-se en la pell dels altre, la importància de formar-se en diferents disciplines artístiques i fins i tot de beure de totes elles per tal de no imposar sempre una perspectiva psicologicista a l'hora de construir els personatges. Després va parlar de la seua experiència com a director i de la seua companyia i de l'enyorança de les aules que per ell sempre són un laboratori per a la investigació.
En acabant, li fèrem un regal en nom d'AVEC, una titella oriental i un llibre de Kapuszinki i Antoni Navarro va comentar els paral·lelismes entre la gent de teatre i els periodistes: viure entre la gent per a poder parlar d'ells, no no tindre com a objectius prioritaris en la vida el voler fer-se rics, estar sempre aprenent i sobretot preguntar-ser el PER QUÈ de les coses.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada